MSX

Els nostres jocs

[ Portada | Editorial | Rol | Ordinador -> MSX -> Els nostres jocs | Relats | Enllaços | Staff | Visites ]

Al llarg dels anys amb el MSX hem anat programant alguns jocs, uns millors que els altres... cap meravella, en general, però, això si, entretinguts... almenys noltros així ho pensam. Ja se sap, un programa és com un fill, i sempre et sembla bò i no li vols veure els defectes.

Doncs bé, entre els jocs que hem realitzat, no baix el nom de "9D" sinó baix el de "SLN" en destaquem aquests tres:

Recordeu que aquests jocs són per a MSX... què vol dir això... que no funciona sobre PC, a no ser que hi instal.leu l'emulador. Mirau la secció d'enllaços per a saber on vos en podeu baixar un.

Caos I

En Zeus era un deu que tenia certa debilitat per les dones, i, com si de'n Julio Iglesias es tractés, li sortien demandes de paternitat per tot arreu. Fills aquí i allà, i, clar, si un decideix carregar amb totes les demandes arriba que té més fills que un conill, així que el rei de l'Olimp va decidir rebutjar, per principi, tots els seus pretesos fills.

Va haver-hi alguns casos sonats, com el d'Hércules, que amb gran esforç va demostrar que ell era realment un fill de Zeus. Un cas menys conegut és el de Zineo, l'heroi d'Atenes que va decidir arribar fins a l'Olimp i demostrar així que ell, autènticament és un fill de Zeus. Mil perills l'aguardaven en el seu camí: ogres malignes, terribles penyassegats, el terrible Caronte o el poderós Cerber, guardià de l'Avern... aconseguiria demostrar Zineo que, realment ell i només ell era el fill predilecte de Zeus?

Aquest és l'argument del joc, la primera "gran producció" de SLN. Cert és que, veient-lo ara sembla molt simple, en tots els aspectes, però s'ha de tenir en compte que aquest joc té ja molts anyets, que encara erem tendres infants quan el varem fer, i que funcionava sobre un MSX1 amb 32K de RAM.

Durant el joc la pantalla està dividida en tres parts. Una pels gràfics, una per a les descripcions i una amb les opcions. S'ha de destacar que es va crear un tipus de lletra nou per al joc (que a l'època era una cos poc comú i molt tediosa), i també la gràcia d'algunes situacions.

Caos II

Una vegada que Zineo va recobrar el seu lloc entre els deus, i havent gaudit de les mels de la divinitat, va decidir que havia de tornar a la terra, amb els mortals, on era considerat un heroi, per tal d'ajudar a les pobres gents amb les que havia viscut.

Durant les seves aventures sent a parlar d'uns mags que pretenen dominar el món sencer, i, espantat davant el seu poder decideix tornar a l'Olimp a reclamar l'ajut dels deus... quina sorpresa quan, en arribar, veu que l'Olimp ha estat arrassat i tots els deus han desaparegut!! Només ell, en Zineo, te prou poder per alliberar el món de tanta maldat i rescatar els deus de la seva presó.

El desenvolupament del joc és en pur estil de joc de rol japonès, perspectiva aèria i combats en primera persona, selecionant d'entre una sèrie d'accions. El mapejat és extens, hi ha bastants enemics i l'argument reserva algunes sorpreses.

La música del joc, en PSG pertany el Metal Gear. El joc funciona sobre MSX-2, però (sempre hi ha d'haver un pero) no va sobre l'emulador fmsx, almenys damunt el que jo tenc, que no és la darrera versió. Per aquest motiu no hem pogut incloure més gràfics del joc a la web.

Felipfe

En Felipfe és un al.lot normal. Li agrada passejar, llegir còmics, i, sobretot i per damunt de tot... jugar a les maquinetes. No hi ha res que un bon Nemesis no arregli, pensa ell. Però les maquinetes són un vici car i estalviar cinc durets per a fer una partideta no és feina senzilla. Amb molta sang, suor i llàgrimes el nostre heroi de nas superlatiu va aconseguir el tresor més preciat: una moneda, una valuosíssima moneda de cinc durets dissenyada especialment per a jugar una partida a una maquineta recreativa.

Qui podria imaginar que existissim persones tan cruels com per robar aquells cinc duros a en Felipfe? Com pot existir tanta maldat en el món? La qüestió és que un encaputxat misteriós ha robat cinc duros que en Felipfe havia estalviat per a jugar a una maquina recreativa (un Nemesis, potser?) i ara, presa de la ràbia, en Felipfe ha decidit prendre's la justícia per la seva mà, a lo Charles Bronson, i destroçar al pervers villà que li ha pres allò que tant estimava.

Les primeres pantalles del joc es desenvolupen amb un estil "de plataformes", en el qual el nostre heroi es defensa amb un garrot. A mesura que va avançant podrà recollir diversos objectes, com uns entrepans i unes capces de primers auxilis per a recuperar energia, o el mateix núvol kinton de'n Goku, per a poder volar. Al final de cada fase en Felipfe s'haurà d'enfrontar amb un monstre terrible, com els que podeu veure en les imatges que acompanyen aquest text.

Entre fase i fase hi ha una animació que va contant la història al jugador.

Més endavant l'escenari passa a esser 3D en primera persona, ens passejarem per l'interior d'un edifici, perseguint al misteriós encaputxat, superant diferents proves, com ara un curiós Pacman, un singular Arkanoid i un interessant joc "a lo King's Valley" en un escenari 3D en perspectiva isomètrica.

Difícil és opinar sobre un joc que he fet jo mateix, si no és per dir que és una autèntica meravella... El programa està fet en Turbo Basic, aquell Basic mig interpretat mig compilat que tant s'ha emprat. El que sí s'ha de dir és que la música del joc no és de creació pròpia, les músiques són de la firma japonesa Compile i pertanyen al joc Golvellius II.

El joc funciona sobre MSX-2, tant amb FM-PACK com sense. També funciona sobre l'emulador, però amb una notable pèrdua de qualitat: música i efectes desincronitzats, moviments bruscos, ...

Download
[ Caos I ] [ Caos II ] [ Felipfe (disc 1) (disc 2) ]